Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een huurcontract later laten ingaan?

Hallo,

Ik wil dus de flat denk ik gaan huren, echter heeft de verhuurder in eerste instantie gezegd ga er maar vanuit dat de kandidaat voor u heeft geaccepteerd. Nu heb ik dus al leefgeld gegeven aan mijn familielid voor mijn huidige woonplaats, het gaat om de maand maart. Nu heb ik gevraagd aan de verhuurder of het huurcontract per 1 april kan ingaan, die geeft aan het kan niet, maar het zou wel gewoon kunnen toch?
Ik ben nu de nieuwe nummer 1 trouwens.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Of genuanceerder gezegd, dan loopt de verhuurder een mand huur mis. Dus de verhuurder zal het willen verhuren aan iemand die wel meteen de woning accepteert.
3 maanden geleden
De verhuurder bepaalt wanneer het huurcontract ingaat. Als dat 1 maart is, dan is dat 1 maart.

Bij verhuizen van huurwoning naar huurwoning is het normaal dat je een maand (of als je geluk hebt een paar weken) dubbele huur betaalt. Maar jij woont nu toch in bij een familielid? Dan lijkt het mij erg onaardig van dat familielid als die jou laat betalen voor de dagen dat je er niet meer woont. Normaal betaal je de huur / bijdrage voor de maand maart op 1 maart, of in de laatste week van februari. Waarom betaal je dat 3 weken van tevoren? Overleg eens met je familielid of je (een deel ervan) terug kunt krijgen.

Houd er rekening mee dat je borg moet betalen voor je nieuwe woning. Meestal ter hoogte van 1 maand huur. Dat moet je betalen voordat je gaat verhuizen. De huur van de eerste maand moet je ook vooraf betalen.

Huurtoeslag kun je pas aanvragen nadat je bent verhuisd en nadat je je hebt ingeschreven bij de gemeente op je nieuwe adres, dus doe dat direct!
3 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing