Kan ik aansprakelijk gehouden worden voor het feit dat mijn huur niet afgeschreven wordt?
Ik woon antikraak en ik heb geen huur betaald vorige maand, omdat het niet van mijn rekening afgehaald is. Ik heb daarna ook geen betalingsherinnering ontvangen.
Ik heb geprobeerd te bellen, maar er wordt niet opgenomen en er wordt ook niet gereageerd op de mail.
Ben ik in de fout? Wat kan mij aangerekend worden?
- er was te weinig saldo op jouw rekening. Dan wordt het of later nog eens geprobeerd, of je krijgt een keer een herinnering / factuur om het handmatig over te maken. - er was een technisch probleem waardoor de afschrijving niet is gelukt - er is iets misgegaan in de administratie van de verhuurder of instantie die de huur regelt. In alle gevallen geldt dat je de huur alsnog een keer moet betalen. Houd dat extra bedrag dus gereserveerd voor het moment dat de herinnering komt. Zelfs als het wel jouw eigen fout is (door onvoldoende saldo) is het niet zo dat je meteen een probleem hebt met de verhuurder. Probeer komende week nog eens te bellen of een email te sturen. Wacht anders gewoon af tot je bericht krijgt van de verhuurder.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.