Mag mijn huurbaas gebruik maken van mijn faciliteiten?
Ik heb deze maand particulier een zelfstandige woning gehuurd met een tijdelijk contract. Het betreft een woon/slaapkamer (1 ruimte), een badkamer aan de overkant van de gang, en een wc een verdieping naar beneden. Ondanks niet alle faciliteiten in de woning zelf zitten, zijn ze wel allemaal van mij alleen. Zelfstandig dus.
Mijn huurbaas heeft een kantoorruimte naast mijn kamer. Hij heeft, voordat ik het contract tekende, gezegd dat hij af en toe gebruik wil maken van mijn kitchenette om water te halen. Ik heb hier niet direct in meegestemd maar ook niet nee tegen gezegd omdat ik bang was dat ik de woning dan niet zou krijgen. Er staat hier echter niks over in het contract en eigenlijk ben ik hier niet erg comfortabel mee want ik vind mijn privacy erg belangrijk. De badkamer, kitchenette en wc hebben een slot vanuit de buitenkant maar naar mijn idee zou ik er gewoon vanuit kunnen gaan dat mensen mijn woning niet betreden zonder mijn toestemming. Is het wettelijk toegestaan voor de huurbazen om mijn wc en kitchenette te gebruiken? Kan ik hier bezwaar tegen maken? Ik wil ze graag te vriend houden want ik ben bang dat mijn huurcontract niet verlengd wordt. Wat is jullie advies?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.