Huurhuis wordt verkocht, veel verspreidde bezichtigingen; wat zijn mijn rechten?
Hoi,
Ik huur momenteel samen met mijn vriend een appartement. We zijn hier in augustus gaan wonen, en hebben toen een jaarcontract gekregen. Nu wil de eigenaar het pand gaan verkopen (met oplevering in augustus, want dan loopt ons contract af). Dat is allemaal prima natuurlijk, wij kunnen gewoon het jaar uitzitten en moeten dan weg. Het huis staat dus inmiddels op fudna en ze zijn bezig met de verkoop. We hadden verwacht dat er iets van 3 kijkdagen achter elkaar zouden zijn (even vervelend voor ons, maar ach), en dat het dan wel klaar zou zijn. Echter zijn er nu al een stuk of 6-7 kijkdagen geweest over een periode van 6 weken, waarbij er dus steeds 1 of max 2 kijkdagen per week zijn, vaak ook nog eens verspreid over de week. Elke keer komen er dan maar 1 of 2 mensen kijken. Het is dus voor ons best vervelend, omdat wij steeds het huis helemaal moeten opruimen en zelf dan ook niet thuis kunnen zijn. Het is ook een beetje een vreemd huis, dus wie weet gaat dit nog wel even door voordat het verkocht wordt.
Ik vroeg me dus af of wij nog bepaalde rechten hebben hierin? Op zich overleggen ze elke keer wel goed met ons en vragen ze of het uitkomt, maar het is wel vervelend.
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.