Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een huis verkocht zijn aan de huurder terwijl het geen koopwoning is (was)?

Een vriendin van me beweert het huis dat ze tot vorig jaar huurde te hebben gekocht.
Ik bestelde de eigendomsinformatie bij het kadaster maar zag daarin dat het huis nog steeds eigendom is van Woonstichting Rochdale.
Ik belde Rochdale en daar vertelden ze me dat die woning geen koopwoning is. Meer informatie mochten ze me niet geven.
Maar nu snap ik het dus niet meer. Hoe kan het huis van die vriendin van me zijn terwijl Rochdale als eigenaar staat aangegeven in de eigendomsinformatie van het kadaster én Rochadale beweert dat dit geen koopwoning is (of was?).
Kan het zijn dat de naamswijziging nog niet is doorgekomen bij het kadaster? Hoe kan ik nu 100% zeker weten wie wel of niet de eigenaar is?
Als ik het goed inschat is het ongeveer een jaar geleden dat ik die vriendin hoorde zeggen dat ze het huis had gekocht.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De informatie in het kadaster os correct - daar is het kadaster voor. Die informatie is bovendien bevestigd door de eigenaar Rochdale. Het huis is dus niet verkocht.
2 jaar geleden
Als je vriendin dit "beweert" dan zou ze ook een koopovereenkomst moeten hebben.
2 jaar geleden
Mijn moeder heeft weleens een koopaanbod gekregen van de woningbouw voor de sociale huurwoning waarin zij woonde, het is dus wel mogelijk.
Andere omliggende woningen die eerst verhuurt werden, zijn ook koopwoningen geworden nadat de laatste huurder verhuisd was.
Alleen zolang in het kadaster de eigenaar nog steeds de woningbouw is, is de woning dus niet verkocht.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing