Hoe kan een huis verkocht zijn aan de huurder terwijl het geen koopwoning is (was)?
Een vriendin van me beweert het huis dat ze tot vorig jaar huurde te hebben gekocht.
Ik bestelde de eigendomsinformatie bij het kadaster maar zag daarin dat het huis nog steeds eigendom is van Woonstichting Rochdale.
Ik belde Rochdale en daar vertelden ze me dat die woning geen koopwoning is. Meer informatie mochten ze me niet geven.
Maar nu snap ik het dus niet meer. Hoe kan het huis van die vriendin van me zijn terwijl Rochdale als eigenaar staat aangegeven in de eigendomsinformatie van het kadaster én Rochadale beweert dat dit geen koopwoning is (of was?).
Kan het zijn dat de naamswijziging nog niet is doorgekomen bij het kadaster? Hoe kan ik nu 100% zeker weten wie wel of niet de eigenaar is?
Als ik het goed inschat is het ongeveer een jaar geleden dat ik die vriendin hoorde zeggen dat ze het huis had gekocht.
Wat is de reden dat jij dit wil weten? En waarom mag die 'vriendin' niet weten dat jij naar die informatie zoekt? Ik neem aan dat je vorige vraag over het opvragen van informatie bij het kadaster over dezelfde woning en persoon gaat. Heb je zelf al een vermoeden dat er iets niet klopt aan haar verhaal dat ze de woning gekocht zou hebben?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.