Kan ik een extra vergoeding vragen bovenop de wettelijke verhuisvergoeding wegens sloop?
Ik ben huurder van een woningcorporatie. Vanaf 10 dec 2021 heb ik na drie jaar inschrijving de sleutel mogen ontvangen van het huis waar ik nu woon. Twee weken geleden heb ik te horen gekregen dat dit huis inclusief andere huizen uit mijn straat gesloopt gaan worden. Hierover heeft nooit iets gestaan in de advertentie van deze woning. Er is nooit iets over gemeld en ook niet toen ik er naar vroeg.
De reden dat ik hier naar vroeg was omdat mijn buurman overleed toen ik in mijn woning trok en zijn woning al 7 maanden leeg staat. Je gaat je af vragen waarom natuurlijk. Ik heb in deze aantal maanden veel kosten gemaakt aan dit huis om de binnen en buiten kant op te knappen. Dit had ik natuurlijk niet gedaan als ik wist dat dit een tijdelijke woning zou zijn. Waarschijnlijk niet eens hier komen wonen!
Ik weet wat mijn rechten zijn en dat ik een verhuisvergoeding kan krijgen en begeleiding bij het zoeken van een andere woning. Maar is het redelijk dat ik boven op de normale vergoeding ook een vergoeding vraag voor de kosten die ik recent heb gemaakt? Omdat ik die absoluut niet zou hebben gemaakt als ze mij hiervan op de hoogte hadden gebracht
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.