Hoe neemt het VVE bestuur een incassobesluit bij 2 eigenaren?
Een VvE moet een incassobesluit nemen om vorderingen uit handen te kunnen geven als gevolg van, in dit geval, blijkbaar achterstallige betalingen van een van de eigenaren (die het overigens niet terecht vind, vanwege foutjes in de administratie van de VVE).
- Maar hoe zit het met dit incassobesluit indien de andere eigenaar het niet eens is en de ander wel.
Moet er eerst een ALV komen? Want dan is het nog steeds1 tegen 1.
- Hoe kan de eigenaar bezwaar maken tegen de voorgenomen incasso maatregelen als de VvE voet bij stuk houdt?
Inderdaad 2 leden: ik, simpele hardwerkende burger met één bovenwoning (3/5 deel) en andere eigenaar een vastgoedhandelaar (2/5 deel) met tig huizen die o.a. de begane grond woning heeft en vrehuurd. Het beheer is uitbesteed aan een VVE beheer kantoor dat, naast de gewone VVE bijdrage, forse beheerkosten en administratekosten in rekening brengt. Voor de gewone man bijna niet te betalen: voor de vastgoedhandelaar een prikkie.
Handelaar en VVE kantoor werken onder een hoedje. Indien er wordt gevraagd om inzicht in de kosten van beheer wordt er gedreigd met incasso. Om kosten te besparen ten gunste van de VVE kas, wil ik het beheer overnemen, maar VVE kantoor en handelaar zijn tegen.
- Hoe kan ik incassomaatregelen vermijden als ik het er niet mee eens ben?
- Hoe kan ik het beheer overnemen? (weet dat voor 2 eigenaren uitbesteden beheer niet verplicht is).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.