Een familielid pleegt woonfraude en vraagt veel mee huur dan de standaard huur zelf is, wat moet ik doen?
Dus dit is er gebeurt…
Ik ben dus dakloos en ben al een paar maanden opzoek naar een kamer. Ik ben student.
Diegene van mijn familie stelde voor dat ik in die kamer mocht omdat diegene een “stage” had in het zuiden van Nederland. Blijkbaar was die stage dus niet daar maar was de stage dicht bij Utrecht waar ik dus ook die kamer verhuur
Diegene zijn reden was om mij te helpen zodat ik niet op straat slaap. Daar ben ik dankbaar voor maar er was een addertje onder het gras. We hadden gesproken over de huurprijs en we gingen daar akkoord mee. Ik wachtte op een contract zodat ik die kon ondertekenen.
De huurprijs was eerst €450. Toen zei ik van nee want wat is jouw originele huurprijs. Diegene zei: “350 maar betaal gewoon 450 want in jouw vorige kamer betaalde je 550 ofzo”. Ik vond dat al raar maar ik merkte dat als ik er op inging het zou escaleren. Wat doe ik? Ik ga er op in want ik wil wel dat het eerlijk gaat
Ik woon daar al 2 weken en ik moet bijna de huur over maken. Ik had diegene al in die 2 weken gevraagd om de huur te verlagen naar de originele huur. Ik onderverhuur jouw kamer waarbij jij een vaste huurprijs heb. Dat wou diegene niet. Er klopte iets niet dus ik bellen daar het bedrijf waar de kamers van zijn en vraag voor de huurprijs zeggen ze dat de huurprijs eigenlijk 290 euro is. Ik word gewoon opgelicht met 160 euro meer. Kom ik er ook eens achter dat het illegaal onderverhuren is.
Wat moet ik doen? Plus ik krijg mijn geld niet terug
Ik ben uit de kamer gezet
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.