Mag de verhuurder in contract zetten dat er maximaal 2 dagen per week iemand komt logeren?
De huisbaas, particulier, heeft in het contract gezet dat er maar max 2 dagen in de week iemand mag komen logeren in de woning/ studio. Mijn vriend is hier vaker. Als hij er is is het rond 20.00 uur en gaat hij, ivm werk, om 21.00 naar bed. We wonen met meerdere mensen in het pand, en hij woont in het pand ernaast. Camera's op de deur. Altijd ziet hij van alles. Loopt soms door de gang etc. Erg vervelend. Hij heeft aangegeven dat vanwege geluidsoverlast na 22.00 uur hij wil dat de logees in het weekend komen. Ook vanwege de brandvoorschriften. Mag hij dit zomaar in het contract neerzetten? Ik begreep dat dit schending van woongenot is en van de privacy.
Ik betaal sowieso al veel aan huur, 750 en 175 euro gas water licht. Ga ik niet moeilijk om doen. Maar kan dit zomaar?
Heb getekend destijds. Vond het raar maar deed het toch. Begreep alleen dat de huisbaas niet zomaar alles in contract mag zetten? Het is vanwege de brand vergunning zegt hij....eventuele overlast (dat laatste is er van niemand)
Het voelt nu als een gesluip door de gang "omdat ik iets doe wat niet mag". Kansloos.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.