Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ouders huren het 2e huis van mijn zus. Heb ik recht op deel van deze huur?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Nee, vervang "ouders" met "twee mensen die ik niet ken" en vervang "zus" met "de achterneef van mijn vriend" en de situatie is eender.

Twee mensen die ik niet ken huren het 2de huis van de achterneef van mijn vriend, heb ik recht op deel van deze huur?
(ook nee).

Het huis is van je zus, dus waarom denk jij dat je recht op een deel van de huur zou hebben?
===

Laat ik het nog anders stellen.

Stel dat jouw ouders het huis van je zus NIET zouden huren.
Dan nog heb jij geen recht op enig geld als zij wel geld aan haar zouden geven en niet aan jou.
===
Nog mooier is de vraag:

Twee mensen die ik niet ken huren het 2de huis van mijn zus, heb ik recht op deel van deze huur?
Nee, daar heb je geen recht op.
Als je daar geen recht op hebt, heb je dus ook geen recht op de huur die je ouders betalen aan je zus.
En als dat wel zo zou zijn, dan zou je zus natuurlijk het huis beter aan een ander verhuren, en je ouders beter een huis van een onbekende huren.
Dan krijg je ook niets. Dus waarom nu wel?
Toegevoegd op 19 april 2021 14:09: tekst
3 jaar geleden
Normaal gesproken zonder aanvullende informatie heb je geen recht op deel van de huur. Maar stel dat je ouders bijvoorbeeld heel veel huur betalen, meer dan wat normaal is, dan zou dat als een schenking/gift kunnen worden beschouwd aan jouw zus. Dat mogen jouw ouders doen. Als echter in hun testament bijvoorbeeld zou staan dat schenkingen moeten worden ingebracht in de nalatenschap bij het overlijden van je ouders dan krijg je later toch weer indirect recht op een deel van deze huursommen/giften. Dit is dus wel een speciaal geval, maar het kan wel. Is de huursom niet bovenmatig dan lijkt mij er geen mogelijkheid.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing