Kan de huisbaas mij laten opdraaien voor de kosten van een defecte brandblusser?
Hi allemaal,
Hopelijk kan iemand helpen met het volgende.
ik woon in een studentenhuis in Breda met 14 personen. In juni 2017 hebben wij (9 bewoners) een feest gegeven. Enkele maanden later, in oktober 2017 heeft er een brand-controle plaatsgevonden. Toen bleek dat 1 van de brandblussers defect was.
Welnu, ik ga verhuizen. De huisbaas meldde mij dat ik nog een factuur dien te betalen van €177,50 voor een defecte brandblusser. Hierbij zei de meneer: 'Je zei dat ik dit bedrag van je borgsom af mocht halen, dat heb je tegen mij gezegd. Als je je dat niet meer kunt herinneren vind ik het heftig dat je zoveel hersenschade hebt op 27-jarige leeftijd'.
In alle eerlijkheid, ik heb nooit gezegd dat hij dit bedrag even van de borgsom af kan halen. Zulke dingen moeten zwart-op wit worden bevestigd. Nu is mijn vraag; kan de huisbaas mij laten opdraaien voor deze kosten met een factuur die ik 3 JAAR later in mijn schoot geworpen krijg?
Ik heb ergens gelezen dat de kosten voor defecte brandblussers 50/50 worden gesplit, door de huurder en de verhuurder.
Hopelijk heeft iemand hier een goed advies voor.
Communiceren is een vak; goed communiceren is een kunst.
Dan lijkt erop dat de brandblusser tijdens dat feest defect is geraakt en dat je daar zelf wellicht mede schuldig aan bent. Dan moet je gewoon betalen. Of je verhaalt naar rato met de medebewoners/feestgangers van toen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.