Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik me inschrijven voor sociale huurwoningen in Utrecht?

Goedemorgen .... Hoe kan ik me inschrijven voor sociale huurwoningen in Utrecht?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

U gaat zich inschrijven bij WoningNet Utrecht als woningzoekende in de regio Utrecht.
De regio Utrecht bestaat uit de gemeenten: Bunnik, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, IJsselstein, Lopik, Montfoort, Nieuwegein, Oudewater, Stichtse Vecht, Utrecht, Utrechtse Heuvelrug, Vijfheerenlanden (Vianen) Wijk bij Duurstede, Woerden en Zeist.

Maximale inkomensgrens
Per 1 januari 2020 is de maximale netto huurprijs voor een sociale huurwoning € 737,14. Het maximale jaarinkomen (toetsingsinkomen van uw huishouden, kinderen niet meegerekend) waarmee u op de meeste sociale huurwoningen kunt reageren, is vastgesteld op € 39.055.

Middeninkomen
Verdient u tussen de € 39.055 en € 49.959 (het zogeheten middeninkomen), dan kunt u in aanmerking komen voor een klein deel van de sociale huurwoningen. Uw inkomen wordt gecontroleerd op het moment dat een woning wordt toegewezen.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: