Kan ik trouwen met mijn (ex)partner zodat hij medehuurder wordt en dan zelf een ander huurhuis betrekken?
Ik zoek een manier om uit een ongelukkige relatie te komen zonder dat mijn (ex) partner zijn huis verliest.
Kortom, kan ik trouwen zodat hij medehuurder word en dan zelf een ander huurhuis betrekken? Of wordt, gezien het feit dat hij hier officieel nog geen twee jaar woont, dan alsnog uit het huis gezet als ik binnen een paar maanden wegga?
Hij mag namelijk zelf geen andere huurwoning betrekken, omdat hij een oude huurschuld heeft. Hij heeft nu wel schuldhulpverlening met budgetbeheer.
Ik wil eigenlijk niet nog anderhalf jaar wachten tot hij officieel medehuurder mag worden. Mocht ik nu weggaan, word hij namelijk dakloos.
Dat heeft dan inderdaad geen zin, want de woningbouwvereniging gaat hem zeker weigeren als ze de kans krijgen. Ik heb geen optie om zelf "illegaal" ergens anders te gaan wonen. Jammer, dan zit er dus niks anders op dan te wachten. Ik ga hem niet op straat zetten. Dank je in ieder geval voor het antwoord. Dan zet ik dit uit mijn hoofd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.