Moet een verhuurbedrijf een toilerpot van 3 jaar oud vervangen als er kalkaanslag in zit?
Ik huur een flat van een vastgoedbedrijf. Nederwoon. Het toilet spoelde niet goed meer door, wc papier blijft hangen/drijven. Heb dit gemeld. Een monteur van installatiebedrijf Pactum kwam en constateerde kalkaanslag/urinesteen. Hij zei dat het niet mijn fout was. Hij deed iets met het toilet terwijl ik in de woonkamer was. Hij kwam terug en zei dat het klaar was. Een tijdje later ging ik naar het toilet en daar dreef gewoon toiletpapier in! Ik heb dit gemeld aan Nederwoon. Kreeg als antwoord dat de pot vervangen dient te worden en dat ik dat zelf moet doen en de kosten voor mij zijn. Dat krijg je bij slecht onderhoud, vond hij. De pot is 3 jaar oud. Het toilet daarvóór is vervangen zonder dat daarvoor kosten werden berekend. Ik heb de pot goed onderhouden. Je wilt niet weten wat voor middeltjes ik allemaal heb. Genoeg in elk geval
Maar wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten hierin?
Lijkt mij ook geen oorzaak voor niet goed doorspoelen of het aanvoer kanaal (onder rand) van spoelwater moet verstopt zitten door kalk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.