`Wat kunnen wij eisen van de woningbouw bij een rattenplaag?
Wij hebben al langer als een jaar last van een rattenplaag. Het gaat over een bovenwoning. De buurman boven heeft hetzelfde probleem. De onderbuurman hebben we geen goed contact ivm geluidoverlast en stankoverlast. We hebben dit kenbaar gemaakt bij de woningbouw dat er regelmatig open vuilniszakken buiten staan. Ze zijn op huisbezoek geweest maar dit was aangekondigd en hij heeft dus alles opgeruimd. Nu hebben ze ongediertebestrijding gestuurd en die heeft in onze schuur 4 rattenvallen geplaatst. Tot nu toe(2maanden) pas 1 gevangen. Het gaat om zwarte ratten. We horen ze ook regelmatig Snachts over het plafond lopen in de slaapkamer. Woningbouw zegt hier niks tegen te kunnen doen en stuurt ons naar de gemeente. De gemeente stuurt alleen het KAD adviescentrum en die doen dus ook niks. Nu sinds 2 weken horen we de ratten heel hard knagen aan het hout in het plafond. Ons plafond bestaat uit piepschuim met houten platen. Dit geluid houd ons nu elke nacht wakker. Vorige week wilde ik naar bed gaan en vond ik een rattenkeutel op het bed!!! Sindsdien slapen wij niet meer boven. Ik denk dat deze door de gaten in het plafond gevallen Is. Want er ligt ook regelmatig piepschuim. Er liggen ook regelmatig rattenkeutel op ons balkon. Nu komt er dinsdag iemand van de ongediertebestrijding maar als die niks kunnen doen zou ik graag willen weten wat wij kunnen eisen van de woningbouw. Bijvoorbeeld een andere woning of huurverlaging?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.