Mag je verhuizen maar ingeschreven blijven staan bij moeder?
Hee,
Ik zal even de situatie uitleggen voor jullie. Ik wil graag bij mijn vriend intrekken. Hij huurt nu een half jaar particulier een omgebouwde schuur. Deze staat op het terrein van de verhuurder, achter het koophuis waar hij woont. Mijn vriend staat nog gewoon ingeschreven op het adres van zijn moeder (zelfde gemeente). Omdat ik van 100km verderop kom lijkt het me geen optie om in deze gemeente me ingeschreven te laten staan. Mag dit wat mijn vriend doet überhaupt? Wij hebben deze vraag doorgestuurd naar de verhuurder, maar hij zegt ons niet verder te kunnen helpen en dat ik in iedergeval niet op dat adres ingeschreven kan worden. Zou ik eventueel kunnen kijken om ook mezelf in te schrijven op het adres van mijn schoonmoeder? Wat zouden jullie in deze situatie doen? Alvast bedankt voor de antwoorden!
Edit: de verhuuder zegt dus dat het een vakantiewoning is en er dus geen nummer op kan krijgen en vraagt zich af waarom ik niet thuis ingeschreven blijf staan. Wat zou dit betekenen voor een bijbaantje? Dat zou dus 100km verderop zijn van her adres waar ik ingeschreven sta. Zouden ze hier een probleem in zien als ik bijvoorbeeld bij een supermarkt ga solliciteren?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.