incasso zonder herinnering
mag de verhuurder een incassobureau inschakelen zonder waarschuwing vooraf
Toegevoegd na 48 minuten:
Mag een incassobureau dan ook vertragingsrente en incassokosten berekenen?
Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb geen herinnering en ook geen aanmaning gekregen. Sterker nog, de incasso was voor huren van 2008 wat wij dus niet door hebben gehad. Wij hadden toen een SNS rekening. De SNS bank heeft toen bedragen gestorneerd, waarna wij ze weer opnieuw hebben betaald, maar er is toen iets misgegaan. De verhuurder heeft toen nooit aan de bel getrokken.
Toegevoegd na 6 dagen:
Als er in de huurovereenkomst staat dat de verhuurder gelijk een incassobureau mag inschakelen als er een maand achterstand is. Maar nu komen ze er na ruim een jaar pas mee.... en dan met alle incassokosten van bijna 700 euro er nog eens bovenop, wat elke dag meer wordt met die rente die door blijft lopen. Dan komt het incassobureau zelf met een betalingsregeling, wij vullen het netjes in en dan wil de verhuurder er niet aan meewerken...echt raar dit allemaal hoor.
Nu ben ik ook weer tot de ontdekking gekomen dat er een huur wel was betaald, terwijl de verhuurder vol bleef houden dat dat niet zo was. Uiteindelijk heb ik het (gelukkig) kunnen bewijzen met een afschrift wat ik op heb moeten vragen, omdat onze hond het boekje met afschriften gezellig had stuk gekloven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.