Wie is er verantwoordelijk voor mijn ruitschade?
Hallo allemaal,
Ik huur een vrije sector huurwoning en constateerde onlangs dat er een scheur zit in één van de ruiten in ons huis. Het gaat om de buitenruit van een dubbelglas raam. Op dit raam staat overdag volop de zon en we hebben dan ook sterk, heel sterk het vermoeden dat de scheur is ontstaan door de warmte binnen in de ruit (ruit voelde ook erg heet aan).
Er zijn geen tekenen van een impact of iets dergelijks (dat hadden we anders ook wel gehoord want we waren thuis). Deze scheur is niet te missen en is ontstaan toen we thuis waren.
Wij hebben -geen- glasverzekering op het huis. Ik heb de woningbouwvereniging gebeld (Stienstra) en zij geven aan dat we het via de glasverzekering moeten doen, hoewel er dit in het contract staat: zie foto's in bijlage. Wie zal dit moeten gaan regelen? Ik of de verhuurder?
Lek dubbel glas wordt bijvoorbeeld ook niet gedekt. Als de oorzaak het warme weer is, dan is het mogelijk een constructie fout in de ruit of die is verkeerd geplaatst of het is gewoon ouderdom. Dat is dan het probleem van de eigenaar (verhuurder).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.