Is de verhuurder verplicht om krachtstroom aan te leggen in een huurhuis als huurder een keramisch fornuis wil waarbij dat nodig is?
Ik kook nu nog op een oud gasfornuis. Aangezien ik zelf en ook de overheid in de toekomst van fossiele brandstoffen af wil, wil ik graagkeramisch (elektrisch) gaan koken.
Ik heb nu geen krachtstroom in huis/keuken. Hoe zit dat met de aanleg en kosten daarvan in een huurhuis?
Elektrisch koken gebruikt net zo veel fossiele brandstoffen als op gas koken.
Het enige verschil is dat in het ene geval de branders bij je thuis staan, en in het andere geval in de elektriciteitscentrale.
@Manonnetje3, denk je dat de elektrische centrale van de wind leeft, dan?
Die wordt gewoon gestookt.
Het is kortzichtig te denken dat elektrisch beter is voor het milieu. Al willen regeringen en fabrikanten je dat laten geloven.
En daarbij komt dat gas winning wel slechter is. Daar worden ook fossiele brandstoffen gebruikt voor het winnen en dan ook nog fosiel gas. Dus toch lijkt mij ECHTE fossiele bramdstof veel slechter.
De elektrische centrales (en windmolens) zijn allemaal met elkaar gekoppeld. Je kunt geen stroom van een specifieke centrale krijgen.
En een "energie maatschappij" heeft niets te zeggen over hoe stroom opgewekt wordt. Die schrijft alleen maar rekeningen uit.
En als je een contract hebt voor groene stroom, dan krijgt de "energie maatschappij" daar subsidie voor. Maar je krijgt gewoon de stroom die iedereen krijgt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.