Als je een huis gaat kopen mag je dan de schade en dingen die jou niet bevallen als argument meenemen in de onderhandelingen over de verkooprijs?
Ik heb een huisje gezien die ik wel wil kopen alleen is er wat schade aan de muur en is er een kookeiland die ik eigenlijk niet wil. Kan ik bij de onderhandelingen zeggen dat ik de verkoopprijs wil laten dalen zodat ik de schade van de muur zelf kan betalen? datzelfde geldt voor de kookeiland, die wil ik niet.
Je wilt een huis hebben of niet, als je het wilt ga je onderhandelen en probeer je de prijs middels loven en bieden omlaag te krijgen, maar je hoeft daarbij geen argumenten noemen.
De verkoper kan uw argumenten gebruiken om u zo snel mogelijk buiten de deur te zetten als het bedrag van de daling van uw aanbod hoger ligt dan de kosten voor het verhelpen van de muurschade.
Wel van belang is dat je weet hoe reëel de vraagprijs is. Als deze onder de marktwaarde ligt, zal onderhandelen veel minder zin hebben.
En onderhandelen over een huis in bijvoorbeeld Amsterdam heeft momenteel weinig zin: voor jou tien anderen.
Dan zal de makelaar of de verkoper de onderhandeling spoedig beëindigen.
https://www.nvm.nl/actueel/vraag%20van%20de%20week/vraagvandeweek/ph_20151130_onderhandelingen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.