Valt dit onder schade, en mag ik de borg gebruiken om het te vergoeden?
Toegevoegd na 45 seconden:
Ik verhuur twee kamers in mijn appartement waar ik zelf ook in woon; onlangs moest een van de twee inwoners vanwege persoonlijke omstandigheden een paar maanden weg, en haar kamer heb ik tijdelijk onderverhuurd aan een buitenlandse uitwisselingsstudent.
Het raam van haar kamer heeft altijd een klein beetje moeite gehad om te sluiten, maar niets ernstigs waar de oorspronkelijke huurder last van zou hebben. Echter, de tijdelijke huurder had de neiging om de verwarming altijd rond de 21-22 graden te laten staan met het raam dicht, waardoor niet alleen de temperatuur in haar kamer altijd ontzettend hoog was, maar haar raam dus ook altijd beslagen was.
Nadat de tijdelijke huurder was vertrokken en de oorspronkelijke weer was ingetrokken, werd ik ervan op de hoogte gesteld dat haar raam niet meer wilde sluiten, ongeacht hoeveel kracht we erin zetten. Door de kas-achtige temperatuur in haar kamer tijdens het verblijf van de tijdelijke huurder, denken we dat dat ervoor heeft gezorgd dat het raam dus niet meer sluit. De tijdelijke huurder heeft hierover nooit iets gezegd of laten blijken dat er iets aan de hand was, waardoor we de situatie niet eerder hebben kunnen verhelpen of voorkomen.
We hebben het een maand gegeven om te kijken of het weer recht zou trekken, maar tot zover geen succes. Nu is het de vraag of dit valt onder 'schade' en of ik de borg van die tijdelijke huurder als vergoeding hiervoor mag gebruiken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.