Mijn woonlasten in mijn vrije sector huurappartement zijn te hoog, maar wat zijn de alternatieven?
Hallo lezers,
Mijn vraag gaat over het huren van een appartement.
Drie jaar geleden ben ik afgestudeerd en daarna meteen aan het werk gegaan voor 90 procent. Ik ben toen ook uit huis gegaan (ik was toen 21) en ik ben een appartement gaan huren in de vrije sector. Dit was toen prima op te brengen (huur = 800 euro), maar sinds augustus werk ik nog maar 60 procent ivm bezuinigen op mijn werk. Het lukt niet om er nog iets naast te vinden of om aan meer uren te komen. Ik merk dat ik nu iedere maand financieel heel krap zit, ondanks bezuinigen op van alles en nog wat. Ik krijg ook geen zorgtoeslag of huurtoeslag omdat mijn inkomen nog steeds te hoog is.
Ik moet hier dus eigenlijk wel weg op termijn voordat er schulden komen. Maar ik kan nergens heen. Kopen is geen optie aangezien mijn contract nog geen vaste is en ik alleen ben. Sociale huur lukt ook niet, daar ik nog maar 3 jaar sta ingeschreven. Een appartement huren in de vrije sector lukt ook al niet: de prijzen liggen echt rond de 700-900 euro voor ongeveer 40m2. (in Tilburg). Mijn eisen zijn niet echt hoog, maar ik zie het ook weer niet voor me om nu een kamer te gaan huren of in een studentenhuis...
Wat zou ik nog kunnen doen? Ik woon btw in Tilburg.
Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen.
Nja, da's dan wel heel krapjes. Sterkte met de situatie, ik heb er helaas geen oplossing voor.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.