Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb nog rekeningen open staan, kan ik toch mijn recreatiewoning verkopen?

Ik kan mijn recreatie woning verkopen, maar het park zegt dat dat niet kan omdat ik nog rekeningen open heb staan. Niet omdat ik niet kan betalen, maar omdat daar een rechtszaak over loopt.
Moet het park meewerken aan de verkoop?
Of mag het park de verkoop tegen houden?
Of staat de openstaande rekening helemaal buiten de verkoop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als er geen beslag op de recreatiewoning ligt en in je contracten staat nergens dat de woning als onderpand dient bij schulden ben je vrij deze te verkopen. (Al was het maar om de openstaande rekeningen niet nóg verder op te laten lopen)

Wél kan het zo zijn dat je contractueel verplicht kunt zijn alle openstaande rekeningen te voldoen ("eindafrekening").
In dat geval zou de rechtszaak er toe kunnen leiden dat je nu de openstaande rekeningen moet voldoen, en dat later, wanneer deze eventueel onterecht blijken het geld terug kunt krijgen.

Maar, je geeft aan in een rechtszaak verwikkeld te zijn. Dan heb je ook een advocaat.
Doe e.e.a. asjeblieft in overleg met deze advocaat.
Het recreatiepark mag de verkoop van de woning niet tegenhouden als de zaak onder de rechter is en de verkoop van de woning meer oplevert dan de schuld is bij het park, wel kan het park eisen het bedrag van de schuld op een derde rekening te zetten als de woning verkocht is.

Echter hier zit nog een addertje onder het gras, als de woning vast op de grond van het park staat (dus geen wielen onder het verblijf) en u betaalde geen pacht (huur) maar staangeld is juridisch gezien de woning van het park en kan een verkoop inderdaad verboden worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing