Mag een VVE (zonder vergadering) zelfstandig opdracht geven tot schadeherstel in de privé ruimte van gedupeerde eigenaren?
Door een defecte waterleiding is er schade ontstaan bij andere eigenaren binnen mijn VVE. Laat ik voorop stellen dat ik deze schade wil vergoeden natuurlijk, laat dit duidelijk zijn. Nu krijg ik alleen (zonder verdere) kennisgeving van de VVE een factuur dat de VVE opdracht heeft gegeven herstelwerk heeft te verrichten in de woningen van de gedupeerde. Het betreft hier 3 woningen en nu blijkt ook dat het bouwbedrijf een band heeft met iemand binnen het VVE bestuur. De vraag is nu of ik even 9500 euro wil betalen aan de VVE voor schade aan de gedupeerde woningen. Omdat ik dit zeer veel geld vind voor het herstellen van lekkage, vraag ik mij in beginsel af of de VVE de bevoegdheid heeft om een opdracht te geven inzake werkzaamheden binnen privé. Is de VVE niet beperkt tot het gemeenschappelijke en moeten gedupeerde eigenaren mij niet zelf aansprakelijk stellen? Ik heb nu immers geen enkele controle en inspraak gehad over werkzaamheden binnen woningen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.