Waar goedkoop wonen in een leuke buurt in of rond Rotterdam?
Mijn vriend(24) en ik(25) wonen al een paar jaar in een huur appartement in Rotterdam. We studeren allebei parttime en werken er 3 - 5 dagen naast (ik ben deels zzp'er dus afhankelijk van klussen). Gemiddeld verdienen we iets meer dan allebei iets meer dan 17.000 per jaar p.p. Sinds 2016 kunnen we opeens weer veel minder lenen en NHG krijgen we niet als we een ouder garant staat (wat ook veel duurder is)... Ook al bewijzen we al jaren dat we makkelijk 550 aan kale huur kunnen betalen per maand, toch kunnen we maar 111.000 lenen wat volgens mij uit kwam op 390 netto per maand.
We zoeken een huis van minstens 65m2, tuintje of balkon waar je tenminste buiten kunt zitten in de zon, vlakbij ov om binnen 40 min in Rotterdam centrum te komen, binnen 20 min met de auto/fiets/lopend bij een bos, liefst in een groot dorp of kleine stad/net buiten het centrum en dichtbij een uitlaatplaats voor onze hond. In Rotterdam zouden we het liefst in Blijdorp of Hillegersberg willen wonen bijvoorbeeld, maar we zijn ook al gaan kijken in Dordrecht.
Het lijkt alsof er alleen maar aanbod is wat kleiner is, in een slechte buurt staat, totaal gerenoveerd moet worden of pal naast het spoor/scholengemeenschap staat...
Wat voor advies geven jullie? Nog een paar jaar in dit huurappartement blijven of concessies doen in onze woonwensen en toch kopen? Of een andere gouden tip?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.