Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste zoeken naar een appartement met vrienden?

Ik wil graag met vrienden (in totaal zijn we met z'n drieën) een appartement/huis oid huren in Utrecht. We zijn allemaal studenten en het lijkt ons op deze manier leuker dan gewoon op kamers te gaan. Ik hoor ook vaak dat dit makkelijker is dan zelf op kamers te gaan. Ik zou alleen niet weten waar ik moet kijken. Veel sites bieden maar weinig ruimtes aan die groot genoeg zijn, en als we iets vinden dan is het vaak niet toegestaan om daar alleen met studenten te wonen. Waar kunnen we het beste zoeken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als jullie de "gemiddelde" student zijn, is het verstandiger om in een studentenhuis te gaan wonen. Dan hebben jullie meer vrijheid en hoeven anderen niet in mateloze herrie te wonen, dag en nacht. Binnen en buiten, huisvuil niet op tijd buiten zetten, midden in de nacht veel te veel herrie, vrienden die langs komen op de fiets en van verre schreeuwen dat het "zo gezellig" was de vorige keer...
Geheel onbegrijpelijk is het dus niet: "is het vaak niet toegestaan om daar alleen met studenten te wonen."

Antwoord

Misschien niet zo zeer waar, als wel hoe te werk te gaan. Ook in Utrecht zijn er zowel flats/huizen te huur als panden te koop.

De manier om het voor elkaar te krijgen: als een van de studenten een ouder heeft die de flat huurt en vervolgens aan de studenten onderverhuurt.

Nog een mogelijkheid is dat een van de studenten een ouder heeft die een pand koopt en dat per kamer verhuurt aan de studenten.
Dan heb je helemaal geen last van vreemde huisbazen/ wbv's. [Alleen maar problemen met de buren!!]
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op deze facebook pagina verschijnen leuke appartementen voor woningdelers. Like en blijf op de hoogte.

https://www.facebook.com/Appartementen-kamers-in-Utrecht-huren-1631021247197255/?ref=aymt_homepage_panel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing