Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een makelaar een huurhuis (die ook te koop staat) aanbieden zonder keuken en toilet/douche?

Ik heb mijn oog laten vallen op een leuke huurwoning (zowel huur als koopwoning). Op de foto's is geen keuken/douche/toilet te zien (wel aansluitingen), is de makelaar verplicht als ik dit huis wil huren om dit in orde te maken? Alvast bedankt.

Toegevoegd na 2 dagen:
Update/uitkomst: de verhuurder zal als ik het ga huren de woning voorzien van keuken/badkamer/toilet, in overleg mag ik ook mee beslissen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wat ik zeker weet, is dat er tenminste een keukenblok in moet zitten.
Logisch lijkt mij dat er gas + licht aansluitingen zijn .

Daarnaast denk ik toch ook dat er een wc-pot [met fonteintje] en een douche moet zijn. Dit zijn toch minimale woonvoorzieningen.

N.B.
Let op voordat je iets tekent, er wordt veel beloofd en niet nagekomen. Als iets gedaan moet worden, laat het ZWART op WIT zetten, anders heb je niets om op terug te vallen [eigen ervaring ... ik werd nog net niet uitgelachen! veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven!]
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een niet-werkend of afwezig toilet is een zogenaamd 'nulpunt', en geeft recht op extreme verlaging (tot wel 20% van de norm) van de huurprijs.

Met andere woorden; er hoort een toilet te zijn.
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing