Hoe zit het met een mondelinge toezegging bij een verkoper van een huis?
Ik had een appartement gezien met een klein aanplakbiljet op de vierde verdieping. Er stond niet op te koop, maar wel heel klein een telefoonnummer.
Ik heb dat nummer gebeld en bleek de woningbouwvereniging,
De man die daar werkt had gezegd dat het nog niet te koop stond en dat het nog geinspecteerd moest worden en nog door een makelaar geschat moest worden. (ze verkopen het als er een huurder uit vertrekt)
Hij zegde toe mij te bellen zodra alles geinspecteerd zou zijn en bij de makelaar klaar zou zijn.
Vorige week nog bij die woningbouwvereniging geweest en weer een andere medewerkster van de verkoop gehad. Nogmaals mijn telefoonnummer en mail doorgegeven en ze zou het doorgeven. Vandaag weer gebeld en wat blijkt? De medewerker had het al verkocht.
Ik krijg hier een nare bijsmaak van, omdat ik me af vraag wat eigenlijk zo'n belofte inhoud?
Kan het zijn dat deze medewerker het misschien aan een vriend of zo verkocht heeft en hij eht vervelend vond dat ik zo snel dat kleine aanplakbiljetje gezien had? Hij was toen al leek het verbaasd dat ik dat biljet gezien had zo hoog.
Maar hoe zit dat eigenlijk met zo'n mondelinge toezegging? Ik heb wel en mail gezonden naar de directeur van die woningbouw en gemaild wat er gebeurd is?
Meneer zei dat ie volgende keer zal bellen, maar hoe kan je zo'n man nog vertrouwen vraag ik me af als beloften toch niet nagekomen worden?
mag hij zo'n mondelingen toezegging doen?
vr gr Gonna
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.