Is de Vereniging van Eigenaren verplicht om de waterdruk naar behoren af te regelen?
WIj wonen in een appartement op de 4de etage(bovenste etage).
Het is een appartement gelijk aan deze; http://www.huislijn.nl/koopwoning/noord-brabant/eindhoven/veldmaarschalk-montgomerylaan-859/details
Het heeft dezelfde Verening van Eigenaren als ons appartement.
Het probleem is, de waterdruk is hier nogal laag. Op de badkamer is het echt een heel zwak straaltje water, vooral als je hem op warm zet.
Nu is mijn vraag, kan ik de Vereniging van Eigenaren vragen om hier iets aan te doen? We betalen zo'n 160 euro servicekosten per maand dus ik ga er vanuit dat zij de (gezamenlijke) boiler(die in de onderhoudsruimte staat denk ik, onder in de kelder van de flat) zouden moeten vervangen als het niet goed meer werkt. Zij zijn namelijk ook verantwoordelijk voor al het onderhoud, ondanks dat het koopwoningen zijn.
Wij hebben in de keuken een gijzertje hangen(met kraan eronder) waar het water uitkomt, die warmt het water op, ook voor de douche. Echter is dit volgens mij niet de HR-ketel die normale huizen hebben. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het hier zit, maar ik ga er vanuit dat er een gezamenlijke boiler is voor de hele flat(zijn 8 appartementen per flatgebouw), die de waterdruk regelt.
Weet iemand hier iets meer over of weet iemand waar ik meer informatie kan krijgen? Het gaat me met name over de rechten en plichten van de Vereniging van Eigenaren in de boven geschetste situatie.
Toegevoegd na 13 uur:
Bedankt voor de antwoorden allemaal!
Ik zal het bestuur eens aanschrijven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.