Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik kans op meer huurtoeslag wanneer ik het aanvraag via een derde zoals huurtoeslag.nl, dan wanneer ik het gewoon aanvraag via de belastingdienst?

huurtoeslag.nl suggereert namelijk dat je vanwege hun expertise kans maakt op een hogere huurtoeslag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wat een onzin. Voor de huurtoeslag gelden specifieke criteria. Voldoe je daaraan, dan heb je recht op huurtoeslag. Voldoe je er niet aan, dan heb je geen recht. Een aanvraag doen via een intermediair verandert niets aan de hoogte van je huur, je inkomen of je vermogen. Je hebt dus niet meer kans op huurtoeslag als je het via een andere site aanvraagt.

Ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n site mensen ondersteunt als ze in een bijzondere situatie zitten; maar ook dat is lang niet zo ingewikkeld meer als vroeger: bij het VROM (huursubsidie) en de eerste jaren dat de Belastingdienst dit uitvoerde kreeg je bijvoorbeeld als je een duurdere woning huurde vanwege je handicap altijd standaard een afwijzing en moest je elk jaar opnieuw in bezwaar gaan, maar tegenwoordig kun je zelfs dit soort bijzondere situaties al aangeven bij de aanvraag, en krijg je vanzelf een overzicht van eventuele bewijsstukken die je mee moet sturen.

Ik vraag me ernstig af op basis waarvan deze site die claim doet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb even de site bekeken: het is een site die inderdaad optreedt als intermediair en die voor het doen van een aanvraag - na machtiging - 29,50 vraagt. Ze zeggen dat ze je helpen de maximale huurtoeslag te krijgen doordat ze je gegevens controleren en eventueel contact opnemen als ze vragen hebben. Ik zou er niet aan beginnen, als ik jou was. Een aanvraag is echt niet ingewikkeld, en als je vragen hebt dan kun je de Belastingtelefoon bellen. Die geven je gratis advies. De telefoonkosten die je daarmee maakt halen het niet bij die 29,50 euro die zo'n site vraagt. Ik vind het heel vreemd dat er geld gevraagd wordt voor iets wat je prima zelf kunt doen. Bij huurtoeslag.nl moet je dezelfde gegevens aanleveren die je bij de aanvraag bij de Belastingdienst moet invullen, dus iemand die door bijvoorbeeld een lage intelligentie of beperkte kennis van de Nederlandse taal daar al niet uitkomt, heeft ook niets aan zo'n site. Daarbij zijn er genoeg mensen die iemand die écht moeite heeft met dit soort dingen, kosteloos willen helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Huurtoeslag zelf aanvragen is echt heel makkelijk, via mijn.toeslagen.nl
Het is ook niet verstandig je personalia, je BSN nummer en je adres aan een commercieel bedrijf te geven als dat niet echt nodig is.
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing