Studeren en samenwonen, wat zijn de mogelijkheden?
Hallo allemaal, mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen, en studeren aan het HBO (1e jaar). Wij willen graag binnen 2 jaar samenwonen. Wij zijn moslim, dus we moeten wel in die tijd kunnen trouwen. Ik weet het, jong, maar anders is het onmogelijk om samen te wonen. (De meeste trouwkosten betalen de families). En in die 2 jaar tijd, gaan wij natuurlijk ook proberen om te wat geld op zij te leggen.
Mijn vraag is vooral gericht op het samenwonen en studeren. Ik ben echt een type, die zolang mogelijk wilt studeren.
Maar hoe doen mensen dat eigenlijk? Is dat te doen met een inkomen van een student? Wij willen natuurlijk wel een bijbaan nemen. Maar niet in kamers wonen... (ik kan geen badkamer etc. delen) Dus dan wel echt iets kleins, omdat het betaalbaar moet blijven.
Nu is mijn vraag, hoe moet doet allemaal? Hebben wij kans op een huurtoeslag? Ik weet wel dat we een hogere studiefinanciering kunnen krijgen omdat we dan uitwonend zijn. Maar eigenlijk wil ik meer informatie, om een beter beeld te krijgen over de mogelijkheden.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. En alvast hartelijk bedankt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.