Hoelang zit ik nog vast aan mijn huidige huurcontract?
Ik woon in een studio die ik particulier huur. Dit heb ik gedaan omdat via de woningbouw het heel wat jaartjes duurt voordat je een woning hebt. Nu ben ik afgelopen week 1ste geworden voor een woning via de woningbouw en dat huurcontract gaat dan in op 28 februari.
Dit staat in mijn huidige particuliere contract:
Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van 11 maanden en 12 dagen ingaande op 19 april en lopende tot en met 31 maart 2014.
Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst niet tussentijds door opzegging beëindigen.
Indien een bepaalde tijd is opgenomen en deze periode verstrijkt zonder opzegging loopt de overeenkomst voor onbepaalde tijd door.
Beëindiging van overeenkomst door opzegging dient te geschieden overeenkomstig 19 van de algemene bepalingen, echter in afwijking hierop komen partijen een opzegtermijn van 2 kalendermaanden.
Ik lees echter op internet dat opzegtermijn maar 1 maand mag zijn? Ik betaal huur per maand. En kan ik het nu al opzeggen of is dit pas mogelijk na 31 maart? Ik snap dat ik er t/m 31 maart aan vast zit maar als daarna pas die 2 maanden ingaan dan heb ik dus 4 maanden dubbele lasten. Het liefste zeg ik nu op en dat ik eind feb en dan eind maart nog huur betaal en dat het dan klaar is (huur wordt afgeschreven rond de 28ste). Ik ben echter bang als ik dit voorstel, ik mijn borg niet terug krijg? 4 maanden dubbele lasten kan ik niet opbrengen, dus als dit het geval is laat ik de woning helaas aan me voorbij gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.