Wanneer je een huurcontract hebt voor het hele huis en niet ''per kamer'' maar wel voorzieningen deelt is dit dan toch een onzelfstandige woonruimte ?
Met huurcontract voor het hele huis bedoel ik :
Ik huur samen met een huisgenoot een appartement van 3 kamers, hierin hebben we beide ons eigen slaapkamer en woonkamer /keuken/badkamer delen we. Maar we tekenen beiden voor het ''totale bedrag'' dus wanneer een van ons weggaat is de ander verantwoordelijk voor het vinden van een ander of zegt ook mee op of betaalt alleen voor het totaalbedrag.
Toegevoegd na 52 minuten:
Beste Crea,
De definitie van zelfstandige woning is mij bekend en die kon ik ook heel eenvoudig vinden via google. Ik zoek echt naar iemand met verstand van deze zaken.
of in dit geval, wanneer de contract-constructie zodanig is dat je voor het hele huis tekent (beide) ipv alleen voor je kamer + gezamelijke ruimte, er sprake is van zelfstandige of onzelfstandige bewoning ?
Toegevoegd na 20 uur:
Beste Wijnstijn,
Als er ondanks de wat vreemde constructie een clausule wordt opgenomen in het contract waarin staat dat ik een echt eigen prive ruimte huur heb, en daarnaast de keuken en toilet deel. Is het dan onzelfstandig ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.