Sta ik sterk in de zaak als ik bemiddelingskosten wil terug vorderen? Wegens ik de makelaar niet de opdracht heb gegeven mij een woning te zoeken.
Ik heb via een makelaar een woning gehuurd die zij mij hebben aangeboden. Ik heb nooit gevraagd of ze voor mij wilde gaan zoeken, sterker nog ik heb ooit eens gereageerd op een woning maar die was al verhuurd vandaar dat ze mij deze woning als alternatief hadden aangeboden. Na het bezichtigen van de woning zijn we overgegaan naar de huurovereenkomst daarbij vertelde ze mij dat ik ook bemiddelingskosten (950,-) moest betalen en dat iedere makelaar dit vraagt. Dit is mijn eerste woning dus in mijn onwetendheid en goed vertrouwen heb ik dit betaald. Middels heeft een andere makelaar mijn verteld dat dit absoluut niet meer mag en ik deze terug mag vorderen. Ik heb inmiddels al een aangetekende brief verstuurd en daar heb ik weer een brief op terug gekregen dat deze bemiddelingskosten normaal zijn en dat ik botweg gezegd blij moest zijn met hun. Het erge hieraan is dat ik door dit alles mijn woning sinds 1 oktober heb verlaten en nu begint de makelaar door deze hele zaak ook nog moeilijk te doen over mijn borgstelling (ook 950,-). Sta ik nu wel of niet sterk ik deze zaak en zal ik deze voortzetten? Zoja hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.