Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verhuurder dreigt met juridische stappen na opzegging huur volgens wettelijke termijn, wat nu?

Volgens de wet is mijn opzeg termijn een maand, ik woon er bijna twee jaar dus het eerste jaar met bepaalde trmijn is voorbij. Mijn verhuurder meent hij contractueel kan eisen dat slechts eens per jaar kan worden opgezegd met een opzegtermijn van drie maanden en dreigt nu met juridische stappen.
Hij bezit eveneens 3 maanden borg van mij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dit zijn de regels:

Regels voor huurder

Voor de huurder gelden de volgende regels:
U moet zich houden aan de opzegtermijn. Die is hetzelfde als de betalingstermijn: minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden.
U moet de huur schriftelijk en per aangetekende brief opzeggen. U hoeft geen reden op te geven.
Als de huur voor een vaste periode is aangegaan (huurcontract voor bepaalde tijd), kunt u de huur pas beëindigen als die periode is verstreken. U kunt alleen eerder opzeggen als de verhuurder hiermee akkoord gaat.

Dus als je voldoet aan het bovenstaande (geen huurcontract voor BEPAALDE tijd) heeft jouw verhuurder geen poot om op te staan. Verwijs hem naar de bron en adviseer hem vooral veel geld te spenderen aan een rechtszaak. Overigens is het werkelijk zo moeilijk om tegenwoordig een huurder te vinden? Ik ken zoveel mensen die op zoek zijn. Kun je zelf geen huurder vinden voor na jou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing