Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik allemaal geregeld hebben om op mijn 18de op mezelf te wonen??

Ik heb al een beetje gespaard en ik verdien rond de 300-400€ per maand
En ik trek het echt niet meer thuis. Mijn ouders willen liever niet dat ik ga maar dit gaat niet meer zo. Moet ik me ergens inschrijven of iets aanvragen voor dit? Hoeveel gaat dit me allemaal kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

spaargeld is snel op, en lijkt meer dan het is.
Schrijf je in bij een woningstichting. Als je studeert kun je misschien een lening krijgen, en een kamer zoeken.
Ik wil je niet helemaal ontmoedigen maar kijk hier eens http://www.nibud.nl/, wat je allemaal nodig hebt
12 jaar geleden
Ik zou nu al inschrijven op verschillende sites en vanaf je 18e bij een woningbouwvereniging. Ik zou nu gaan voor een studentenkamer incl. gas/water/licht of studio (bij een studio kan je met een huur tot 377 euro huurtoeslag krijgen).
Voor eten, doucheartikelen e.d. heb je minimaal 37,50 euro per week nodig, liever 50 euro of meer als je ook af en toe iets leuks wilt doen.
Als je nog gaat studeren kun je een uitwonende beurs aanvragen. Zorg dat je voor je ziektekosten een studenverzekering afsluit. Verder zou ik een WA-verzekering afsluiten en liefst ook een inboedelverzekering.
Naar mijn idee moet je het wel redden met een uitwonende beurs. Het extra bedrag is mooi meegenomen voor leuke dingen en om te sparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing