Mijn huur is verhoogt per 1 juli en nu kan ik geen toeslag meer aanvragen, kan dit?
Per 1 juli is mijn huur verhoogt naar €664.95 dit is dan nog alleen maar de kale huur. daarbij komen er nog servicekosten bij.
Nu kon ik voor deze wijzing gewoon huurtoeslag aanvragen omdat wij onder sociale huur vallen en niet onder de noemer vrije sector. En nu komt het.. mijn partner heeft zijn baan verloren door faillisiment bedrijf en nu willen we dus huurtoeslag aanvragen en tot onze grote verbazing kan het dus niet meer omdat de grens op aanvraag huurtoeslag op 664,66 staat!. Hier heb ik niet om gevraagt om nu onder de vrije sector te vallen en heb hierover menig maal contact gehad met de woningstichting. Deze geeft doodleuk aan niets te kunnen doen. heb doodleuk aangegeven dat wij niet van een inkomen minimum 1100 euro een huur van 664,96 excl. servicekosten kunnen gaan betalen. Wat moet ik in godsnaam doen? we wonen in een stad waar het moeilijk is om een nieuwe woning te krijgen.
Dit zijn de gevolgen van de marktwering. 'Sociaal wonen' bestaat eigenlijk niet meer. Of bijna niet meer. De Woning Corporaties zijn ook zowat failliet door hun dwaze sprongen. Hier heb je niks aan, dat weet ik.....nog velen zullen volgen......ik kan je alleen sterkte wensen.....en daar heb je niks aan. Het lijkt wel een standaard antwoord van Woningbouw Corporaties: "hier kunnen wij niets aan doen". Bij alles. Ze hebben een hogere procentuele huurverhoging doorgevoerd dit jaar. Ze noemen dit altijd vreemd genoeg "voorstel tot huurverhoging".
Je zit er helaas boven.
En wat jouw inkomen is,,,? daar heeft de belasting maling aan
Helaas wel.
Alle servicekosten tellen niet mee. Hoogstens € 12 per rubriek (maximaal 4 rubrieken) Zie verder mijn reactie bij Lies12 en nielx.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.