Kan ik een huurhuis huren als studente zijnde?
Ik ben op zoek naar een woonruimte in Amsterdam. Het liefst iets zelfstandigs voor 1 persoon, maar dan wel met gescheiden woon- en slaapkamer, dus een 2-kamerappartement. Ik heb een beetje rondgekeken en ik kwam uit op deze site: pararius.nl
Ik heb een appartement gevonden (huur) voor €900 per maand, kale huur dus excl water gas etc. Niet om op te scheppen, maar ik kan dat betalen. Maandelijks krijg ik een hoeveelheid geld van mn ouders en ik werk daarnaast parttime 's weekends. Ik heb dus een loonstrookje, maar dat is eigenlijk helemaal niet veel.. Dus ik zou het best snappen als ik dat appartement niet zou mogen huren, omdat ze dan denken: och een arme student, die kan dat nooit betalen. En ik kan niet hard bewijzen dat ik dat wél kan. Misschien handig: ik ben 20.
Verder heb ik geen verstand van woningen huren/kopen etc, maar ik wil dus binnenkort een afspraak maken met makelaars. Alleen ik wil niet afgewezen worden, omdat ik dus een studente ben. Is het anders beter om mijn ouder(s) het te laten huren? Ik wil het gewoon zelf betalen verder.. Bedankt alvast
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.