Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Huurders vereniging houdt op te bestaan wat nu met het kasgeld ?

Wat te doen met kasgeld als huurdersvereniging niet meer bestaat

Toegevoegd na 8 minuten:
Diverse leden verhuist inmiddels ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
feestje voor de leden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

In de statuten van een notarieel verleden vereniging (met rechtspersoonlijkheid) staat altijd vermeld wat de bestemming is bij opheffing.

Zo niet dan geldt bij een rechtspersoon m.i. BW boek 2, art. 23b, lid 1: uitkering aan de leden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leden van het bestuur of vereniging ??
Rechtspersonen zijn leden van het bestuur ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leden van de vereniging. De vereniging kan rechtpersoon zijn.
Mensen kunnen nooit rechtspersoon zijn. Zij zijn natuurlijke personen.
Vraag e.e.a. kosteloos aan, aan de hand van uw eigen situatie bij de Kamer van Koophandel (als u daar ingeschreven bent) of bij een notaris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verdelen onder de leden is het beste

Andere antwoorden (3)

Verdelen over de vereniging
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou mooi zijn als dat in de statuten beschreven is...
Anders gewoon eerlijk delen: de leden hebben dat geld opgebracht, het is dus ook van de leden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eerst de statuten en het huishoudelijk reglement erop na. Zoiets is meestal vantevoren geregeld. Bij een vereniging zal het zijn: verdelen onder de leden.

Toegevoegd na 24 minuten:
Als er geen statuten en huishoudelijk reglement zijn, dan geldt de wet.
Er moet altijd een oprichtingsakte zijn waarin door de notaris is vermeld hoe te handelen, als de vereniging ophoudt te bestaan.
Als er niets in de akte staat, is dat in wezen een fout van de notaris. Je zou het notariskantoor kunnen bellen met de vraag hoe te handelen.
Is er geen notariele akte, dan zou je nog kunnen informeren bij de Kamer van Koophandel, waar de vereniging hoort te zijn ingeschreven.
Is dat ook allemaal niet gebeurd, dan zou ik het geld maar even parkeren, totdat er misschien iemand naar vraagt.
Als er nog maar enkele bekende huurders zijn, is dat misschien ook niet de juiste weg.

Tijdje parkeren is waarschijnlijk het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt in de akte niet over gesproken !
Het volledig bestuur is verdwenen,dus ik als oud penningmeester wordt hiermee opgezadelt, wat nu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ongetwijfeld een ledenlijst, en -als penningmeester- de rekeningnummers van de leden. Rond je boekhouding netjes af en wat er aan saldo overblijft deel je door het aantal leden en je maakt het netjes over. Je kunt de eventuele kosten natuurlijk eerst verrekenen.
ronron1212
12 jaar geleden
Juist
ronron1212
12 jaar geleden
Juist geld voor Inekevl
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: