Mijn vriend werkt, ik studeer. Kunnen wij samen een huis huren?
Mijn vriend is timmerman en heeft een modaal inkomen. Hij woont nu op zichzelf in een grote stad en dat is 110 km van mijn huis vandaan(ik woon bij mijn moeder) Ik ga in september studeren en als ik eenmaal een beetje gesetteld ben willen we zoeken naar een huurhuisje waarin we kunnen kijken of het samenwonen wat is voor ons. Ik werk zelf ook, maar weet niet in hoeverre dit weg gaat vallen als ik ga studeren.(heb op t moment 2 bijbaantjes, als grafisch ontwerper en hulp in de PGB zorg) Geen ontzettend inkomen dus maar krijg natuurlijk dan ook uitwonende stufi.
Ik sta al een tijd ingeschreven bij de woningstichting maar omdat ik dus geen vast inkomen heb(en daar ook nog neit zeker van ben als ik studeer) ben ik bang dat het voor mij gaat zin heeft om mij in te schrijven omdat ze mij toch zo'n huis niet toewijzen(ook al verdiend mijn vriend gewoon)
Hoe zit dit precies? Kunnen wij samen een huis krijgen? Moet hij zich ook inschrijven bij de woningstichting?
Iemand die ons kan helpen?
Toegevoegd na 3 uur:
Overigens: ik ben 19 en wordt in september 20. Mijn vriend is 23 en wordt in februari 24.
Nog een vraag: ik heb mij ingeschreven bij een woningstichting, moet mijn vriend zich ook inschrijven? Of kan ik via mijn inschrijving het beste mijn vriend als 'meeverhuizer' inschrijven?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.