Mag ik mijn broertje in mijn huurwoning van de woningbouw laten inschrijven?als inwonende?
Binnenkort vertrekt mijn moeder uit der koopwoning en gaat in een andere stad met haar vriend wonen tot ze hun nieuwe woning krijgen. Nu gaat mijn broertje(19) niet mee vanwege zijn school en werk. Hij wil bij mij wonen tot hij iets voor zich heeft. Wat zijn de gevolgen hiervan kwa belasting en huurtoeslag enz?
Ik zit nu net in een woningruil en moet binnenkort de papieren gaan inleveren, moet ik mijn broertje nu al laten inschrijven in mijn huidige woning en dat hij dan mee verhuist naar onze nieuwe woning? en wordt zijn eventuele inkomen dan meeberekent en wordt hij dan medehuurder of kan ik ervoor kiezen dat alleen ik de hoofdbewoner wordt? of moet ik hem laten inschrijven als ik de andere woning al heb want de komende 3 maanden heeft hij nog onderdak.
Stel dat ik hem nu inschrijf en hij vindt over 2 maanden ofso of eerder een kamer of flat mag hij dan daar naartoe en uitschrijven,als we al in ons nieuwe huurwoning zitten? of moet hij blijven ingeschreven staan op mijn nieuwe adres:
ik wil even weten waar ik aan toe ben dan voordat ik stappen onderneem en in de problemen kom.
Mmijn partner en ik hebben beide een eigen inkomen met kids en willen naar een andere huurwoning van de woningbouw?
wie kan mij uitleg geven?
gr maria
Als iemand van jullie een uitkering heeft, verandert er veel meer, dat is afhankelijk van de soort uitkering. Informatie daarover kun je het beste vragen bij de uitkeringsinstantie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.