Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor schoonmaakmiddel gebruiken glazenwassers?

glazenwassers die ramen op hoogte glazen moeten wassen gebruiken een lange stok met een spons en in die stok wordt water naar boven gestuwd. In dat water zit een goedje dat de ramen goed reinigt en streeploos opdroogt. Het hoeft niet nabehandeld te worden en daar ben ik wel een beetje jaloers op want ik doe mijn ramen nog steeds met lauw water en een scheutje spirtus en met veel moeite krijg ik de meeste strepen weg. Wat voor spul gebruiken de glazenwassers ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ze gebruiken hiervoor osmose water. Osmose water is vernoemd naar de filtratietechniek om kraanwater puur te filteren zodat het water druppel- en streeploos op kan drogen. Dit pure water heeft een enorm reinigend vermogen, zo kunnen alle oppervlakten gereinigd worden zonder gebruik van chemie (niet milieubelastend).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

demiwater:) dit droogt streeploos op.

maar was je auto hier nooid mee!! dit zal je auto flink aantasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gebruiken ze schoonmaakazijn of iets wat daarop lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn neef heeft een glazenwasser bedrijf.. hij gebruikt ammoniak met een beetje dubro afwasmiddel..
daarmee krijg je de ramen prachtig schoon en droogt streeploos op zegt hij..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ooit aan een glazenwasser gevraagd: gewoon afwasmiddel, niks meer niks minder.
anneliez
14 jaar geleden
Ik doe het altijd met ruim water zonder enige toevoeging uit een schone emmer. Gebruik een goede trekker en je hebt nooit strepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De glazenwassers die op grote hoogte wassen met een lange stok en borstel gebruiken speciaal water waar geen kalk meer in zit. Daarom droogt het ook streeploos op.
Veel glazenwassers die nog met emmers water wassen doen daar een paar druppeltjes afwas in, maar die wissen daarna wel na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdje terug nog een glazenwasser gevraagd .
Hij zei gewoon een beetje afwasmiddel maar dan wel met een goeie trekker .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing