Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik sokken makkelijk sorteren na het wassen

Ik heb een heleboel zwarte sokken die allemaal op elkaar lijken en na het wassen zitten ze allemaal door elkaar. Weet iemand een manier om ze te markeren zodat je weet welke bij welke hoort.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Koop een stuk of 10 kleine waszakjes bij een lingerie winkel, daar doe je de sokken al in voor ze de wasmand ingaan, met zakje en al in de wasmachine en zie, ze zijn nog steeds samen maar nu schoon!. Simpel he?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xyzzie, bedankt ik denk dat het mijn vaste minnaar is geweest. ;)"

Andere antwoorden (13)

klein gekleurd draadje er bij de teen of op een andere onzichtbare plek er doorheen vlechten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat ze per paar in elkaar gedraaid in de was gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, naai op de sokken verschillende kleurtjes garen;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorteer ze voor het wassen in kussenslopen.
Daarna de kussenslopen dichtbinden met stuk touw of iets dergelijks en in de wasmachine er mee.

Dus niet sorteren na het wassen maar juist voor het wassen, maakt het vervolgens na de wasbeurt een stuk makkelijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knoop de sokken, gelijk als je ze uittrekt, in elkaar, en doe ze zo in de was. Ik doe dit ook altijd met m'n panty-kousjes : knoop erin, en in de wasmand. Met knoop en al op het droogrek, en met knoop en al in de la - nooit meer zoeken naar de andere helft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn uiterst vernuftige vriend heeft daar dé oplossing voor: Hij doet met een veiligheidsspeld een paar bij elkaar in de was en ook zo ophangen. De manier waarop dat speld erin gedaan wordt schijnt ook aan te geven welke de linker en rechter sok is. Gelukkig doet hij zelf zijn was, haha.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar dan kan je geen truien meewassen, omdat die veiligheidsspelden gaten in truien zouden kunnen maken in de was....en een was draaien met alleen maar sokken : dan moet je wel héél veel sokken hebben, en één keer in de maand een sokkenwas doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk de bedoeling, dat je de spelden sluiten, dus no problem.
Ik snap het probleem niet zo...

Als je het verschil niet ziet; waarom moeten de sokken dan zo nodig precies gesorteerd zijn...

Mijn tip: lekker boeiend dit. Gewoon snel op de tast kijken wat het meest op elkaar lijkt. Niets om je hoofd over te breken lijkt mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet lekker zitten als ik een dikkere en een dunnere sok aanheb, of eentje met een breed boord en een smal boord...
Wij draaien na het dragen enkel de bovenkanten in elkaar (dus waar het gat zit). Daardoor blijft de voet, die het vuilste is, loshangen en wordt dus het beste gewassen.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er soms wel eens een paar in de was weer losschiet, maar hoe dan ook zit de meerderheid weer netjes bij elkaar na het wassen.
Mijn kinderen heb ik dit aangeleerd toen ze de handigheid om ze in elkaar te draaien konden leren. Ze doen het nu automatisch...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was dit ook spuugzat en heb een keer toen ik ergens echt lekker zittende sokken had gevonden een flinke voorraad gekocht. Die kan ik gewoon in de was gooien en dan maakt het niet uit - twee sokken zijn een paar (het zijn geen verschillende sokken voor links en rechts dus).
Je hebt ook speciale sokken waar al een L en een R in geweven zitten in de boord.

Als ik eens 'aparte' sokken moet wassen, dus sokken die niet tot de 'sokkenkudde' van allemaal dezelfde sokken behoren, dan draai ik de bovenkanten in elkaar en doorgaans komen ze er dan net zo weer uit, dus dan blijven ze een paar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze zo veel op elkaar lijken dat je het vershil niet ziet dan hoef je ze ook niet te sorteren lijkt mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier heb ik ook ervaring mee gehad, bij mij werkte het bij elkaar draaien of knopen niet; dan stinken ze nog na het wassen :( gewoon alles weggooien en 20 paar dezelfde sokken kopen, dan maakt het niets meer uit! en dan maakt het ook niet meer uit als je er één van het paar kwijt bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik sokkenknijpers, zo zorg je ervoor dat ieder paar aan elkaar zit en je ze na het wassen niet bijelkaar hoeft te zoeken. Er zit aan de knijpers ook een haakje zodat je ze na het wassen direct kunt ophangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naai allerlei verschillende kleuren touwtjes op de sokken waar het niet zichtbaar is als je ze draagt. Als je 2 zwarte sokken tegenkomt met het zelfde kleur touwtje eraan genaaid passen ze bijeen.=D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding