Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op mijn rode leren bankstel zitten twee zwarte vlekken. Ze zijn groot en plakkerig. Hoe krijg ik ze weg zonder de bank te beschadigen?

De oorzaak van de vlekken is mij niet duidelijk. Ik heb een vaag vermoeden dat ze van binnenuit komen, door het leer heen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

probeer wd-40 eens. even erop sprayen en met een ruw doekje af wrijven. ( een oud washandje zou perfect zijn) ik hoop dat je er wat aan heb. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de wibra verkopen ze Dasty
dat is echt ontzettend goed spul
je moet dan wel de gele variant hebben
wij hebben er gisteren onze hele bank mee schoon gemaakt en alle vlekken zijn ervan af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk niet dat je deze vlekken kunt weg krijgen,als je goed kijkt is het net alsof het leer afsterft op die plaats en een plakkerige plaats word,meestal op de plaats waar je veel met je haar tegen zit. Wij hebben onze lederen salon moeten weg doen daarvoor want je haar blijft er altijd aanplakken als je er tegen zit. We hebben alles geprobeerd maar niets hielp,hoe meer je er met van alles opzit hoe slechter,spijtig maar het is zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oma zegt het volgende over leren banken schoonmaken:

Gewoon met sopje van oudewetse Groene zeep, en hardnekkige vlekken met pure gr zeep op spons behandelen. Na"wassen"met schoon water
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bevriezen met vloeibare stikstof, kan je het er zo afkrabbelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing