Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar wordt de kleding gestoomd die je (als consument) naar de stomerij brengt?

Op deze website https://dobbi.com/blog/is-stomen-gebakken-lucht/ vond ik: 'Stomen heeft eigenlijk weinig met stoom te maken maar is het reinigen van kleding zonder water. In plaats van water wordt de kleding gewassen in een chemische vloeistof. Deze vloeistof wordt niet door textielvezels opgenomen waardoor deze mooi in model blijven. Dit gebeurt in een machine die vergelijkbaar is met een wasmachine maar dan gemiddeld tien keer zo groot.'

Een eenvoudige stomerij-winkel in een gemiddelde winkelstraat heeft daarvoor toch geen ruimte? Zijn er dan 'stomerij-hallen', 'stomerij-fabrieken', waar de 'winkelstraat-stomerij' haar te reinigen kleding naar toe brengt?

Bijgaande foto vond ik ook nog. Wat je daar op ziet, lijkt mij ook niet iets wat je vindt in een gemiddelde winkelstraat.

Picture for question
een maand geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De stomerij bij jou om de hoek is een inzamelpunt. Van hieruit wordt het te reinigen textiel weggebracht (of opgehaald) en gaat naar een grote stomerij waar het gereinigd wordt. Daarna gaat het weer terug naar het inzamelpunt dat nu uitgiftepunt wordt.
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing