Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een legerbroek gekocht bij een dumpzaak, hoe krijg ik die geur er uit?

Voor de mensen die wel eens bij een legerdump zijn geweest, je weet welke lucht ik bedoel.
Hoe krijg ik het beste die geur uit mijn nieuwe broek? Ik heb het nog niet in de wasmachine gehad.

Weet al wel dat ik de broek binnenstebuiten moet wassen op 30 graden, en niet in de droger.

KleinDuimpje
49 minuten geleden
https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/huis-tuin-hobby/hier-komt-de-geur-van-tweedehands-kleding-vandaan/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Wil je je favoriete kledingstuk snel even opfrissen? Dan is een kledingstomer je beste vriend. Dankzij de stoom verdwijnen de onaangename geurtjes in een wip. En je kleding is in een wip ook kreukvrij.
Je diepvries is niet alleen je redder in nood als je een snelle maaltijd moet klaarmaken, hij komt ook goed van pas als je kleding een opfrisbeurt kan gebruiken. Door kleding of stoffen schoenen enkele uren in de diepvries te leggen verdwijnen zowel vieze geurtjes als eventuele bacteriën.
(Lees meer...)
fremar
15 uur geleden
De geur van een legerbroek uit een dumpzaak kan soms behoorlijk hardnekkig zijn, maar met de juiste aanpak krijg je die er meestal uit. Hier de volgorde:
Stap1. Azijnbad
• Meng een kopje witte azijn met een emmer lauwwarm water.
• Laat de broek minstens een uur (of langer) weken.
• Was de broek daarna volgens de wasinstructies. Azijn neutraliseert geuren en is zacht voor de stof.
Stap2. Baking soda (zuiveringszout)
• Strooi een royale hoeveelheid baking soda over de broek in een emmer of badkuip met water.
• Laat het een nacht weken.
• Was daarna de broek in de wasmachine. Baking soda helpt geuren absorberen.
Stap3. Buiten laten luchten
• Hang de broek buiten in frisse lucht, liefst op een zonnige dag.
• Zonlicht en wind helpen de geur te verminderen.
Stap4. Wasmiddel met een extra geurverdrijver
• Gebruik een wasmiddel dat speciaal is ontworpen om geuren te verwijderen, zoals OxiClean of een sportwasmiddel.
• Voeg eventueel een beetje azijn toe in het spoelmiddelbakje van je wasmachine.
Stap5. Actieve kool of geurabsorptie
• Leg de broek in een afgesloten zak met actieve kool (verkrijgbaar in dierenwinkels of tuincentra) of geurabsorberende korrels.
• Laat dit een paar dagen zitten om de geur te neutraliseren.

Als dit allemaal niet helpt weet ik (Gwen) het ook niet meer.
(Lees meer...)
7 uur geleden
Ritsuka
7 uur geleden
Azijn, wasmachine, baking soda, wasmachine, buiten hangen, wasmachine met Oxiclean, zak met geurabsorberende korrels.
Veel stappen, haha
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: