Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stel ik vaatwasser en koffiemachine in als ik een ontharder heb?

In het menu van de vaatwasser kan ik de lokale waterhardheid invoeren. Die bepaalt hoe vaak de vaatwasser zijn regeneratiezout inzet, dus hoe vaak ik het zoutreservoir moet bijvullen.

Stel nu dat ik een waterontharder installeer. Een echte, op elektriciteit en met regeneratiezout, dus niet zo'n magneet die niets doet. Dan krijgt de vaatwasser water met hardheid nul.

Maar ik kan geen waterhardheid nul invoeren.

Wat is dan het beste? De laagst mogelijke waterhardheid invoeren, denk ik.

Maar als het zout in de vaatwasser op is... negeer ik dan het waarschuwingslampje van de vaatwasser? Of kan ik beter toch zout bijvullen, ook al spoelt de vaatwasser dan onnodig?

2 uur geleden
73
TurfGraver
een uur geleden
Negeren.
Ontharden is dan dus niet meer nodig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het onthardingszout is voor zowel de waterontharder als de vaatwasser een belangrijk onderdeel om kalk tegen te gaan. Bij veel vaatwassers zit een ontharder ingebouwd, waar je het zout dus in moet doen. Wanneer je een waterontharder aanschaft, is dit in feite niet meer nodig. De waterontharder moet hiervoor wel aangesloten zijn op de vaatwasser. Op deze manier komt er namelijk automatisch zacht water de vaatwasser in, waarmee jouw servies en bestek schoongemaakt gaan worden. Je bespaart jezelf hier wat extra kosten mee, omdat je maar een apparaat bij hoeft te vullen.
(Lees meer...)
fremar
een uur geleden
Als je zout bij gaat vullen in de vaatwasser (en koffiemachine), dan ga je dubbele kosten maken. Het is niet nodig bij gebruik van een goede waterontharder'
N.b. de waterontharder die ik hier heb werkt op alleen waterkracht(druk) dus geen elektriciteit.
https://www.aquacell-waterontharder.nl/
(Lees meer...)
een uur geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding