Wat is het goedkoopste product met nul calorieën om in te bakken?
Dit mag zowel voedingsmiddelen als producten zijn.
Het liefst één product voor alle soorten van bakken en braden: een ei, vlees, aardappelen etc.
Ik zag een filmpje viraal gaan dat iemand een stukje komkommer in een verhitte pan deed uitsmeren en dat dan je ei niet aan de pan vastbakt. Dit werkte bij mij helemaal niet goed. (Of ik deed het fout?)
Tips en goede ervaringen zijn welkom.
Verder; vet is niet ongezond.
Bakken en braden zijn kooktechnieken. Het woord koken heeft meerdere betekenissen: het in water gaar koken van iets (bijvoorbeeld aardappel of groente), maar het woord koken wordt ook gebruikt voor het bereiden van een warme maaltijd in z'n algemeenheid. Het moge duidelijk zijn dat bij deze vraag - en dus ook mijn reactie over vlees in een koekenpan - het gaat om het bereiden van bijvoorbeeld vlees en dus niet over het koken van water. Zonder vetstof kun je wel degelijk bakken, ook in een pan. Ik doe dat regelmatig en mijn ei, aardappeltjes en pannenkoeken komen gewoon mooi zonder aanbakken uit de pan. Gehakt of hamburger is helemaal simpel, maar dat komt denk ik omdat daar gewoon bij verhitting het vet uit druipt. Andere vlees soorten zal wellicht ook kunnen, maar ik ben niet zo'n vleeseter dus heb daar zelf geen ervaring mee.
@ritsuka bakboter in het dieet implementeren zodat je rekening houdt met de kcal is zeker mogelijk.
Alleen liever eet ik die kcal in voedingsvorm natuurlijk voor een verzadigd gevoel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.