Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik overlast van kattenhaar voorkomen?

Beste,

Sinds een jaartje woon ik op mijzelf en ondertussen heb ik twee katten in huis gehaald. Heel leuk alleen zit alles onder de kattenhaar zoals vaatdoekjes, theedoeken, handdoeken enz. Als ik vervolgens iets wil schoonmaken, bijvoorbeeld het toilet dan blijven er allemaal haren achter.

Wat doen jullie om dit te voorkomen of verminderen?

3 maanden geleden
889
Rieneke1
3 maanden geleden
Ik borstel mijn (kortharige) kat 2 x daags. Geen last van haar hier.
jc54
3 maanden geleden
Elke dag stofzuigen (voorkomt niet maar ruimt wel op). Een robotstofzuiger is dan ideaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door regelmatig je kat te borstelen, voorkom je dat de haren vanzelf uitvallen en ze door het hele huis verspreid liggen.

Voeding aanpassen
Voeding aanpassen om de uitval van kattenharen te verminderen? Jazeker! Uit onderzoek is gebleken dat voedsel met een hoog omega-3 of omega-6 gehalte het behoud van kattenharen stimuleert. Ga dus niet altijd voor de goedkoopste dierenvoeding, maar spendeer net die ene euro meer om er profijt van te hebben.

Regelmatig stofzuigen
Als je een fulltime baan hebt, heb je misschien niet altijd zin om je vrije uren te spenderen aan stofzuigen. Maar om te voorkomen dat de kattenharen verspreid liggen door het hele huis, is dit wel degelijk een aanrader. Tenslotte: als je om de 2 avonden een kwartiertje stofzuigt, hoef je niet zoveel in één keer te doen.
(Lees meer...)
fremar
3 maanden geleden
Jrmmm
3 maanden geleden
Ze krijgen ombeperkt harde brokken van purina one en om de dag a 2 dagen natvoer van gourmet dus ik denk dat het qua voeding prima zit. Borstelen deed ik soms maar dat ga ik vaker proberen, dankjewel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding