Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een zweetlucht uit een matras?

Mijn vriend is net ziek geweest, en toen heeft hij veel liggen zweten in bed.
Ik heb alle lakens en de matrasbeschermer al uitgewassen, maar hij heeft dus ook door de beschermer heen gezweet waardoor het matras dus ook een beetje nat is geweest.
Hoe krijg ik nu de zweetlucht uit het matras? Die kan natuurlijk niet in de wasmachine zoals de rest.

3 maanden geleden
813
jc54
3 maanden geleden
Laten drogen en (eventueel) behandelen met dry wash.
tinus1969
3 maanden geleden
Soms kan de tijk (buitenkant) opengeritst en apart gewassen.
Ritsuka
3 maanden geleden
@tinus1969 kan bij deze volgens mij niet
Edraket
3 maanden geleden
Hier zijn nog wat tips...
https://jysk.nl/inspiration/8-tips-voor-het-reinigen-van-je-matras
Antoni
3 maanden geleden
Via Google vind je heel makkelijk professionele bedrijven die tegen betaling bereid zijn een vies matras te reinigen. Ik weet niet in hoeverre dit nodig is, en hoe goed de kwaliteit is die dit soort bedrijven leveren, maar het is misschien een aanrader, @Ritsuka.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Maak je matras vochtig met warm water of een vochtige, schone doek en strooi er wat keukenzout overheen. Laat het enige tijd inwerken en veeg het af met een droge doek. Het zout helpt het vocht en de geur op te nemen.
(Lees meer...)
fremar
3 maanden geleden
Bestrooi de matras met baking soda:
Baking soda: Baking soda, of zuiveringszout, is een krachtig natuurlijk middel om geuren te absorberen. Strooi een ruime hoeveelheid baking soda over je matras en laat het enkele uren intrekken. Vervolgens kun je het grondig stofzuigen om de baking soda te verwijderen. Dit helpt bij het neutraliseren van de vieze geur.
Baking soda is o.a. bij Albert Heijn te koop en kost niet veel.
https://floramix.nl/stank/vieze-geur-uit-matras-halen/
(Lees meer...)
Toegevoegd op 5 augustus 2024 16:30: tekst
3 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding